
Hydra Skypoint GPS 65 on vöörimootor, mis on meie turul uustulnuk. Oleme varem kirjutanud sellest, et MotorGuide vöörimootorite tootmine on lõpetatud ja nende asemel tuuakse Lowrance kaubamärgi all turule uued mootorid. Väga sümpaatsed Lowrance Recon harjavabad mootorid on Euroopa turul juba teist aastat. Paraku on need mootorid võimsamad ja mõeldud vaid 24/36V toitele. Ja 12V mootoreid pole Lowrance seni suutnud MotorGuide mootorite asemel turule tuua, kuigi töö selles osas käib. Sestap on hulgimüüjad asunud otsima alternatiive hetkel ainsa tõsisema 12V mootorite pakkuja Minn Kota kõrvale.
Hydra sobib väiksematele paatidele.
Soomlaste initsiatiivil ongi ellu kutsutud selline GPS-ga 12V mootorite kaubamärk nagu Hydra. Hetkel on pakkumises vaid üks mudel – Hydra Skypoint GPS 65, millel 65lb tõukejõudu, 12V toitepinge ja jala pikkuseks 54” (137cm). Ehk siis näitajatelt igati sobilik väiksematele, kuni 5.2 m paatidele taevaankruna toimetamiseks. Kui see 65lb on tõene, siis on Hydra isegi 20% võimsam kui Eestis väga levinud MotorGuide või Minn Kota 55lb 12V mootorid. Mootori päritolu kohta täpsemad andmed puuduvad. Maaletooja väitel pannakse see kokku miskis endises MotorGuide tehases. Eks paljud sõlmed toodetakse nagunii Hiinas või mujal Aasias, aga see on täna samamoodi juba pea kõigil toodetel.
Hydra on omadustelt seniste mootorite sarnane.
Tehnilistelt andmetelt on mootor üpris sarnane muudele 12V mootoritele. Toiteallikana on soovitav kasutada plii- või liitium-püsitoiteakut, optimaalse mahtuvusega vahemikus 80-120Ah. Klassikalised elektrolüüt-käivitusakud sellele valule eriti pikalt vastu ei pea. Toitejuhtmeid pikendades tuleks kasutada 10-16mm2 läbimõõduga kaableid, kuna seal võib suurema koormuse korral liikuda kuni 50A voolu.
Mootori vettelaskmine käib käsitsi, lukustuspedaali allavajutamisega nagu enamikul vöörimootoritel. Sügavuse regulaatoriks on jalal asuv muudetava asendiga klamberfiksaator.
Mootori pult on ekraaniga ja töötab patareide peal (3 tk standardseid AAA patareisid). Madala taustvalguse puhul on patareide kestvuseks kuni 100 tundi. Patareide vahetamine on lihtne, tasub neid lihtsalt paadis kaasas omada. Puldi abiga tehakse esmasel sisselülitamisel ka kalibreerimised ja häälestused (nt paadi suuruse fikseerimine), mis tagavad mootori parema töö. Lisaks puldile on mootoril võimalik kasutada ka jalapedaali.
Paigaldus on lihtne, senised tarvikud sobivad.
Mootori paigaldus on võimalik nii kiirkinnitusplaadiga kui ilma selleta. Kiirkinnitusplaadiga paigaldamisel on positiivne, et sellele mootorile sobib MotorGuide/Patrioti alumiiniumist 2-kihiline kiirkinnitusalus. Samuti sobivad sellele mootorile kõik kaitsmed ja pistikud, mida on seni MotorGuide ja Minn Kota mootoritel kasutatud. Mittesüvistatav juhtmepealne pistik on mootoril ka komplektis kaasas.
Hydra senistest kasutuskogemustest.
Kasutuskogemustest ei saa veel liiga palju rääkida. Kuival maal on Hydra mootori tööasendisse laskmine ja väljatõmbamine mugavam kui samasse hinnaklassi jääval Minn Kota Powerdrive´l. Soomlased on seda mootorit juba ühe hooaja edukalt müünud-kasutanud ja pidada töö ära tegema küll. Eestis on neid seni kasutusel olnud mõni üksik ja seetõttu kogemusi vähe. Väiksemaid tarkvaralisi vigu pidi esinema. Loodetavasti kõrvaldati need hiljuti välja antud tarkvarauuendusega. Kel Eestis on see mootor mõnedki korrad vee peal käies kasutusel olnud, võiks meile oma kogemustest kirjutada.
Hydra on müügis Kalaretkes.
Hydrasid saab täna ja tulevikus osta Kalaretk.ee e-poest või Tartust meie laost. Soovi korral ka koos vajalike lisade ja paigaldusega. Kuni 1.aprillini on võimalik seda mootorit soetada Kalaretkest tutvumishinnaga, milleks on 1250.- EUR. Vajadusel pakume sellele hooldust ja remonti, nagu ka kõigile teistele vöörimootoritele.



